Kiwanis Congres

Kiwanis Club Rijn en Gouwe organiseerde in 2016 het nationale congres van Kiwanis. Dat mag als een clublid dat jaar voorzitter is van Kiwanis Nederland. Kiwanis Rijn en Gouwe zocht een keer niet een hotel of conrgescentrum maar organiseerde de algemene vergadering en allerlei andere activiteiten in het Archeon. De club heeft al jaren een zeer goede relatie met dit park en organiseerd er regelmatig projecten en bijeenkomsten.

Een cheque van € 1.000.000 voor het "stop tetanus" programma van Kiwanis en Unicef.

Het congres kende een bijzonder moment toen Kiwanis International voorzitter Sue Petrisin samen met de Kiwanis Nederland voorzitter Henk Oostdam aan Unicef boegbeeld Monique van de Ven een cheque van € 1.000.000 overhandigde. Dit bedrag is door nagenoeg alle Kiwanis clubs van Nederland met vele activiteiten bijeen gebracht om tetanus bij moeders en pasgeborenen de wereld uit te helpen. Wereldwijd is door alle Kiwanis clubs bijna $ 119 miljoen bijeengebracht om deze vreselijke ziekte bij moeders en pasgeborenen te bestrijden.